Megelőző mozgásszervi állapotfelmérés

MEGELŐZŐ MOZGÁSSZERVI SZŰRŐPROGRAM ÉS ÁLLAPOTFELMÉRÉS

Az ülőmunka okozta gerincproblémák kompenzálására, általános mozgásminta elemzés, prevenciós célból

Célunk, hogy pácienseink mozgásszervi állapota minél hosszabb ideig fájdalom, tünetmentes legyen, és mozgásminőségük még az idő előrehaladtával, és ülőmunka okozta károsító tényezővel szemben is, kiváló legyen.

Innovatív felmérési metodikánk lényege, hogy műszeres vizsgálatokkal statikus állapotot mérünk, ezenkívül funkcionális mozgás minta elemzést végzünk, mely dinamikus helyzetben ad visszajelzést az egyéni mozgás, érzékelés, és proriocepitivitási képességekről időben kiszűrhető a kevésbé jó mozgásminta valamint az oldalak közötti különbség. Így fájdalom megjelenése előtt korrigálható, és megőrizhető a jó állapot.

Kinek ajánlott a megelőző szűrőcsomag?

Azok számára ajánljuk, akiknek NINCS kialakult fájdalmuk, problémájuk, nem érzékelnek diszfunkciókat. rendszeren sportolnak, fejlődni szeretnének, fontos az általános jó állapotuk megtartása

Általános mozgásszűrés, melynek célja mozgásminőség ellenőrzése. Mért eredmények alapján mozgásfejlesztés, preventív mozgásprogramot készítünk.

Félévente vagy évente érdemes kontroll méréssel és új fejlesztési tervvel fenntartani a folyamatot.

Szűrőcsomag tartalma

  • Statikus talpterhelési vizsgálat.
  • Testösszetétel meghatározás (testzsírszázalék, izomhányad, víztartalom, csonttömeg)
  • Anyagcsere értékek meghatározása, dietétikai anamnézis.
  • FMS- funkcionális mozgásminta szűrés (7 lépéses objektív értékelési forma)
  • Visszajelzés, szakértői elemzés.
  • Papír alapú korrekciós gyakorlatsor, és mozgásterápia összeállítás, egyénre szabva.
  • Elektronikus riport készítése.
  • Sportolási javaslat (sportág, intenzitás, kontra indikációk).

Időtartam: kb. 60 perc.

 

 

Mára sajnos közismert tény, hogy a hosszú távú ülőmunka rengeteg mozgásszervi megbetegedésért felelős. A legújabb kutatások kimutatták, hogy mindemellett növeli a szívroham, stroke és az anyagcsere betegségek kockázatát is.

Azok, akik naponta több mint 3 órát ülnek, nő a szervi és mentális panaszok száma is. A mozgásszegény életmód miatt keringési, emésztési, gerincproblémák jelentkeznek, illetve a mozgáshiány okozta kevesebb oxigénfelvétel miatt lassul az agyműködés, nő a fáradtság.

A Sydney Egyetem szenior kutatója szerint (Dr Hidde van der Ploeg), ha napi 11 óránál többet ülünk, 40%-kal nő a halálozási kockázat a következő 3 évben, függetlenül a fizikai állapottól!*

De nem kell megijedni, hiszen már apró változtatásokkal is sokat tehetünk az egészségünk megőrzése érdekében!

*Forrás: Sitting Time and All-Cause Mortality Risk in 222 497 Australian Adults study