Itt a síszezon, csak óvatosan!

Lassan itt a síszünet és hódolhatunk kedvenc téli sportunknak. Hogyan készüljünk hogy ne csalódottan (egy sérüléssel) térjünk haza?

Nagyon fontos, hogy a  tervezett sí időpont előtt legalább 3 héttel, kezdjünk el otthoni átmozgató gyakorlatokat végezni, annak érdekében, hogy az izmaink megfelelő erősséggel rendelkezzenek egy veszélyhelyzet elhárítására.

Ennek megfelelően elsősorban a combfeszítő izmok kiemelt jelentőséget kapnak. Nézzünk meg néhány hasznos gyakorlatot:

 1. Feladat

  • Végezzünk egy pár apró térd körzést egyik, majd másik irányba is.
  • Végezzünk néhány apró guggolást maximum derékszögig a térdízület bemelegítése végett.
  • Ülésben húzzuk egyik lábat talpra a másik nyújtva.
  • Nyújtott lábemelés leengedés 10 x ismételve.
  • Nyújtott lábbal10 cmátmérőjű lábkörök egyik- majd másik irányba 10-10 ismétléssel.
  • Nyújtsuk meg az izmot, úgy hogy a sarkunkat a farizomzat felé húzzuk, majd oldal csere.

2. Feladat

  • Teljesen bemelegedve vegyünk elő egy széket egyik lábbal lépjünk rá, és toljuk fel magunkat combizomból 10-szer ismételve.
  • Ezután félútnál tartsuk ki a pozíciót és apró fél lábas guggolásból még 10 db-ot végezzünk.
  • Nyújtsuk le a combot és
  • Lábtartás csere és ismételjük meg a feladatsort a másik lábbal is.

 3. Feladat

  • Álljunk vállszéles terpeszbe, párhuzamos lábfejjel.
  • Guggoljunk derékszögig 15-szer ismételve.
  • Derékszögben apró guggolásokat végezzünk 20-szor ismételve.

Sérülés elkerülése érdekében:

  • Síelés előtt mindig alaposan melegítsünk be, már a sí felszerelésben.
  • Ha fáradtak vagyunk álljunk meg pihenni.
  • Mindig a tudás-, és fittségi szintünknek megfelelő pályát válasszuk.
  • Készítsük fel testünket a nem megszokott terhelésre vagy otthon, vagy egy két erősítő óra keretein belül.

Jó sportolást és kellemes kikacsolódást kívánunk!