Ki is volt Pilates?

A pilates tudományát Joseph H Pilates alakította ki a 20-as évek elején, mára már több mint 15 millió ember vált lelkes követőjévé.

Joseph H. Pilates az pilates torna atyja, 1880-ban születtet Düsseldorfban. Gyermekkorában számos betegségtől szenvedett (az asztmától az angolkórig), a későbbiekben ez fordította a figyelmét az egészség és a sport felé. Anatómiát tanult, ugyanakkor tanulmányozta a keleti művészeteket és sportokat is úgy, de megismerkedett a nyugati testedzési módszerekkel is.

1912-ben Angliába költözött, ahol az angol rendőröknek önvédelmet oktatott. Az első világháború alatt német származása miatt őt is börtönbe zárták, de ez idő alatt fejlesztette ki edzés módszerének alapjait. Fogolytársain kezdte el alkalmazni a pilates módszert, amelyhez új “gépet” fejlesztett ki, ekkor még kórházi ágyat és rugókat használva (későbbi reformer gép). Sikereire nagyszerű példa, hogy a hatalmas áldozatokat szedő 1918-as influenzajárványt valamennyi tanítványa túlélte, köszönhetően a megerősödött egészségi állapotuknak.

A háború után visszatért Németországba, de politikai nézeteltérések miatt hamarosan újra elhagyta az országot.

New Yorkba emigrált, ahol feleségével egy fitness stúdiót nyitottak. A stúdió hamarosan megtelt táncosokkal, akik sérüléseik után erősítették ízületeiket, izmaikat. Joe Pilates lelkes híve volt többek között Martha Graham, a modern tánc szülőanyja és George Balanchine is, aki a New York Balett művészeti vezetője volt.

A táncosok azóta is a világ minden pontján sikeresen alkalmazzák a pilates gyakorlatokat.

Joshep Pilates 87 éves korában halt meg, a pilates stúdiójukban történt tűzeset szövődményei miatt.

Halála után felesége vezette a pilates stúdiót, majd legkiemelkedőbb tanítványuk, Romana Kryzanowska. 1989-ben alakult ki a Power Pilates irányzat, amelynek egyetlen célja, hogy hűen alkalmazza a Joseph Pilates által kialakított módszert.

Joe Pilates hite szerint nem csupán testünket, hanem az elménket is használjuk a gyakorlatok során, így tudjuk ugyanis kontrollálni az izmainkat, légzésünket és ez által leszünk képesek megtartani az egyensúlyt.

A pilates a középúton való maradást jelenti, a túl kevés és a túl sok végletei között, az edzés elvégzésétől várva a megelégedést és nem a jóleső érzéstől. Joe Pilates már korán megértette, hogy a minőség sokkal fontosabb, mint a mennyiség, és specifikusan korlátozta az ismétlések számát az egyes gyakorlatoknál.

A pilates elv és irányzat mára egyre elterjedtebb és ismertebb köszönhetően annak, hogy a hollywoodi hírességek is felismerték az edzések hatékonyságát.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.