Stressz és hátfájdalmak

Az egész napos ülőmunka, az állandó hajlított ún. „C” tartás, elve extrém terhelés a hát- és mellizomzat számára. Alapvetően az emberi test és izomzat nem erre a túl urbanizált világra lett kitalálva. FONTOS a mozgás az állás a járás az egyenes és akár nyújtott vagy hátra nyújtott testhelyzetek gyakorlása is.

Csak ha megfigyeljük egy napunkat (munka, autó, lift, de még a fogmosás is), minimum 90%-ot hajlított testhelyzetben töltünk. Ez eleve a hátizomzat gyengülését, a mellizomzat szűkebb mozgástartományát idézi elő. Hosszú távon nem törődve ezzel a problémával súlyosbodhat a tünet együttes, a gerinc háti szakaásznak íve ún. laposodik, ami már komoly hát- és akár derékfájdalommal is járhat.

Az általános stresszre szinte normális élettani reakció az adrenalin szint emelkedése és ezáltal a szervezet felkészítése „harcolj, vagy menekülj!”. Így aztán a hátizomzat megfeszül, a csuklyás izom pattanásig feszül, és mi ezt észre sem vesszük, csak a nap vége felé iszonyú fájdalmat, fáradtságot és koncentráció zavart észlehetünk.

Itt jön el az a pont, hogy azonnal ki kellene nyújtani a hátizmainkat, és sokat tudnánk enyhíteni fokozódó kínjainkon.

Speciális ergonómiai méréseink alapján, egyénre szabott nyújtó programot állítunk össze. Már 1 alkalom egyéni óra is elegendő ahhoz, hogy ezt a programot betanítsuk, így hosszútávon garantálható a jó tartás, a hátfájdalom nélküli mindennapok. Azonkívül ez a mozgásprogram segít a stressz kezelésében, így a kiegyensúlyozott közérzet kialakításához.

Íme egy nagyon hatékony általános nyújtás: Kagyló nyújtás.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.