Súlymanagement 30 év felett

Anyagcsere gyorsítás= Állandó súlymenedzsment

Mindannyian tisztában vagyunk a ténnyel, mi szerint a kor előrehaladtával, lassul az anyagcserénk, így hajlamosabban leszünk a régen még könnyen elégetett kalória mennyiséget zsírpárnák formájában raktározni.

Értetlenül állunk a kérdés előtt vajon mi történhet, mikor nem eszek többet, akár rendszeresen cardio edzéseket is végzek, még sincs meg a kívánt eredmény.

Értetlenül állunk a kérdés előtt vajon mi történhet, mikor nem eszek többet, akár rendszeresen cardio edzéseket is végzek, még sincs meg a kívánt eredmény.

Nos,íme a válasz ! Minden egyes évvel amivel öregebbek vagyunk folyamatosan csökken a szervezetünk kalória (főleg a szénhidrátokból eredő energia mennyiség) feldolgozó képessége, az ún anyagcsere. Ezen kívül bizonyított, hogy mind az alap-, mind a normál anyagcsere mértéke a testösszetételünk izomhányadával van összefüggésben. Vagyis ha valaki képes arra, hogy a izomszöveteinek arányát hosszútávon megtartsa, biztosítja az anyagcseréje ugyanazon szinten tartását is. De ez még mindig csak a kor elleni küzdelem!

Mit tegyen az, aki tényleg változtatni szeretne a testalkatán és már elmúlt 30, akár 40 is?

Másik tény, hogy a sok és hosszú cardio edzések bizony nem hozzák meg az áhított fogyást és feszes tónusos alakot. MIÉRT? A hosszú állandó pulzussal végzett ciklikus mozgásokhoz a szervezet a saját izomzatához is nyúl, vagyis „lebontja saját magát”, ami rögtön az anyagcsere lassítását vonja maga után. Mi naivan gondoljuk (jogosan), ha lefutottam 1 órát, akkor ehetek is. Ekkor jön a meglepetés, hiába edzek és küzdök nem változok!

A lényeg. A karcsú, feszes testalkat az izomrostok számának (és nem keresztmetszetének) növelésével érhető el. Hosszú távú súly menedzsment az izmok ún. fehér rostjainak stimulációja, „kényszerítése” a sokasodásra. Ennek hatására viszont tudományosan biztosított a szépség, jó közérzet, és az ideális súly és testösszetétel.

A teljes testet igénybe vevő gyakorlatok, saját súllyal végzett edzések, ellenállással szemben izommunkák, központosított feladat végrehajtások mind olyan terhelések, amik jó irányba fejlesztenek egy testet. Persze a cardio edzéseket e mellett végezzünk, kiegészítéskéni, hiszen sok jó élettani hatásuk van.

30 év fölött nem mindegy milyen edzést, mikor milyen terheléssel végzünk. Céljainknak és alkatunknak megfelelő programot válasszunk.

 

Miasnikov Tímea vezető edző cikke

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.