Tavaszi megújulás – kezdjük a popsitól!

A tavasz és a jó idő beköszöntött, így lassan megszabadulunk a nagy kabátoktól és pulcsitól. Sajnos ilyenkor gyakran szembesülünk a ténnyel, hogy a téli hónapban bizony a mi testünk is raktározásba kezdett. A hirtelen felismerés azonnali beavatkozásra sarkall minket, így mindenki vadul belevág a fogyókúrákba és a sportolásba.

Ugyanakkor vigyázzunk, hogy ne essünk át a ló túlsó oldalára. Nagyszerű, ha eldöntötted, hogy jobban odafigyelsz magadra, de a mérték nagyon fontos! A csökkentett étel adagok mellé feltétlenül iktass be egy kis mozgást is.

Otthon is elvégezhető gyakorlatainkból kezdjünk egy olyan területtel, amelyet garantáltan minden nő, mindig tovább szeretne formálni. Ez nem más, mint a popsi!

Rengeteg olyan pilates gyakorlat van, amellyel kitűnően lehet formálni és feszesíteni ezt a gömbölyded testrészt. Most egy olyan gyakorlatot mutatunk be, amelyet otthon is könnyen el tudsz végezni: ez a heel sqeeze.

  • Feküdj le hasra, és a homlokodat támaszd rá a kezedre.
  • Hajlítsd be mindkét térdedet derékszögig, és érintsd össze a sarkakat.

  • A gyakorlat kivitelezése alatt folyamatosan szorítsd a sarkakat, ennek köszönhetően a feneked végig dolgozni fog.
  • A lapockád húzd le, a hasadat húzd a köldököd felé.
  • Ebből a helyzetből indulunk ki: emeld meg a két lábadat, majd engedd le. Figyelj arra, hogy az emelés közben a sarkak ne jöjjenek szét, sőt, emeléskor még jobban szorítsd őket egymáshoz.

 

  • Teljes emelésből végezz 20 db-ot.
  • A teljes emelés után állítsd meg fent a lábadat és onnan emelj rá aprókat.
  • Ha még maradt egy kis erőd, akkor tartsd ki a mozdulatot 30-60 másodpercig: felemelt lábakkal, sarkak összezárva.

Jó munkát!

Cross Body Method Pilates Stúdió Budapest